Látványos videót tett közzé a Budapesti Fejlesztési Központ a tervezett új, Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Duna hídról. https://www.youtube.com/watch?v=OiYQlu_O4eo
Budapest új körútjának fejlesztéséről október 12-én, 17 órától online lakossági fórumot tartanak (bfk.hu/forum).
2016-ban döntés született arról, hogy az Új Duna-hídhoz (közismertebb nevén a Galvani hídhoz) kapcsolódó úthálózatot a Fehérvári úttól az Üllői útig kell megtervezni, a tervezési feladatok megvalósítására pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kapott megbízást.
2017-ben a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja nemzetközi tervpályázatot bonyolított le, melynek eredményeként 2018 áprilisában választották ki Budapest, emblematikus Új Duna-hídjának tervezőit, holland UNStudio és az brit Buro Happold Engineering alkotta tervezői konzorciumot, akik egy olyan 2×3 forgalmi sáv széles híd terveit vetették papírra, amelyen az autóforgalom mellett ugyanilyen prioritást kaphat a közösségi közlekedés, illetve a környezetbarát közlekedési módok: a hídon villamos haladhat, kétoldalt széles gyalogos járdák, kerékpárutak is kialakításra kerülnek.
Ami a hídhoz kapcsolódó úthálózatot illeti: az eredetileg tervezett nyomvonal Gubacsi út és Üllői út közé eső szakasza a Kiserdőt jelentős mértékben érintette volna, ezért a kialakuló lakossági tiltakozások hatására a tervekre többféle alternatív javaslat született.
Végül 2020. február 27-én a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös városfejlesztési szerve – úgy döntött, hogy Budapest belváros forgalomcsillapítása, valamint a külvárosi kerületekben élők közlekedési lehetőségeinek javítása érdekében megerősíti az Új Duna-híd és az úthálózat első szakaszának (a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig) megépítésének szükségességét.
Ezzel egyidejűleg az úthálózat második szakasza kapcsán a tanács a Gubacsi út-Illatos úti csomópontból kiindulva 2 irányban összesen 6 műszaki változat kidolgozását és hatásvizsgálatát rendelte el.
Ezek közül 4 műszaki változat esetén az út a Gubacsi úti csomópontot elhagyva a Határ út irányába kanyarodik, és így éri el az Üllői utat. 2 műszaki változat esetén az út a Gubacsi úti csomópontot elhagyva a Ferencvárosi rendezőpályaudvart keresztezi, majd az Ecseri úton keresztül éri el az Üllői utat. Arról, hogy a 6 változat közül melyik valósuljon meg, 2020. december 31-ig kell döntést hoznia a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának.
A döntés meghozatala során az érintett lakosság véleményét is figyelembe veszi a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, ezért az elkészült nyomvonalváltozatokat társadalmi egyeztetésre bocsájtották, ami elérhető a https://budapestujkorutja.hu webcímen.
Forrás: BFK