5° C
Ma 2024. december 03., kedd, Ferenc napja van.
5° C
Ma 2024. december 03., kedd, Ferenc napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer


* Elfelejtett jelszó

Emlékezzen rám


Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 országjáró 5 Vitézy Dávid: a Margitsziget jobb megközelítése gyalogos és kerékpáros hidakkal biztosítható

Vitézy Dávid: a Margitsziget jobb megközelítése gyalogos és kerékpáros hidakkal biztosítható

máj 28, 2024 | országjáró

A Margitsziget jobb megközelítése gyalogos és kerékpáros hidakkal biztosítható – jelentette ki Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt május 28-án Budapesten, a Szépvölgyi úti HÉV-megálló mellett tartott sajtótájékoztatón. A tervezett két híd összekapcsolná a Duna két partján az Árpád híd és a Margit híd közötti területeket, és ezzel jelentős városszerkezeti hiányt pótolna – emelte ki. 

A budai hídfő a Szépvölgyi úti HÉV-megállónál, a Kolosy tér vonalában lenne, és a híd innen vezetne a Palatinus strand irányába, a másik híd pedig a margitszigeti Rózsakert vonalától a pesti oldalra, Dráva utca irányába vezetne – ismertette a politikus. Véleménye szerint a beruházással biztosítható lenne a kerékpáros és gyalogos összeköttetés a Hősök tere és a Margitsziget között, illetve a budai oldal irányába. Ezzel pedig jelentősen tehermentesíteni lehetne a Margit híd jelenleg túlzsúfolt járdáját és kerékpársávját – fűzte hozzá. Jelezte, hogy a Margit híd felújításakor jelentősen szélesítették a járdát, de ma már az sem elegendő a gyalogos és kerékpáros forgalom számára. Kitért arra is, hogy a hidak nemcsak a sziget jobb elérését biztosítanák, de általuk többek között a szentendrei HÉV is könnyen megközelíthető lenne a XIII. kerületben élőknek. A hídpár megépítése reális elképzelés, a kivitelezése „nem annyira drága és nehéz”, ugyanakkor „új közlekedési kapcsolatok tömegét nyitná meg”– mondta Vitézy Dávid. Hozzátette, hogy a klímaneutrális, környezettudatos beruházást európai uniós forrásokból valósítaná meg. A költségekről szólva példaként hozta fel, hogy Varsóban a közelmúltban hasonló, fél kilométer hosszú hidat adtak át, amely mintegy 11 milliárd forintból épült meg. Budapesten a tervezett két híd hasonló hosszúságú lenne, mert a szigettől a két partig a távolság egyaránt 230 méter, így a költségek is hasonlóan alakulnának számításai szerint. Vitézy Dávid elmondta, hogy további helyszínekre is terveznek gyalogos és kerékpáros hidat: Soroksár és Csepel között, a Hajógyári-sziget és az Árpád híd között, valamint az óbudai gázgyár és a Hajógyári-sziget között. (MTI)

fókusz

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

história

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)