Újabb mérföldkövéhez érkezett a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő projekt. 2021. június 30-án délután forgalomba helyezték az újonnan elkészült Almádi csomópontot, és ezzel párhuzamosan a közlekedők használatba vehették a Veszprém-Balatonalmádi kerékpárutat is. A csomóponti nyitásról és a kivitelezés jelenlegi munkálatainak részleteiről Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője, Porga Gyula, Veszprém polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.
Veszprémben a 8. sz. főút Litéri és Füredi csomópontja között a fejlesztés keretein belül 7,5 km hosszon, a kiemelten balesetveszélyes csomópontok különszintű csomópontokká fejlesztésére, átépítésére kerül sor. Az így kialakított, tervezett három csomópont: az új Budapesti, Almádi és Füredi csomópont. A szakasz kapacitásbővítése mellett a meglévő burkolatot is korszerűsítik. A beruházásnak köszönhetően a Balaton és Budapest közötti, rendkívül forgalmas útszakaszon megszűnhetnek a rendszeres torlódások.
A kivitelezés ütemtervnek megfelelően halad, a megnyitott Almádi csomópont mellett az új Budapesti csomópontban lévő műtárgy elkészült, így várhatóan a közlekedők 2021. július második felében már az új felüljárón haladhatnak át. Jelenleg még a csatlakozó utak építése folyik.
Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Az egyik legnagyobb beruházás az elkerülő megépítése. A beruházás Veszprémnek és az egész térségnek is nagyon sok pozitívummal szolgál majd, mind gazdasági, mind turisztikai, mind pedig kulturális szempontból. Köszönöm a gyors és precíz munkát a kivitelezőnek, valamint a türelmet a térségben élőknek.”
Porga Gyula, Veszprém polgármestere kiemelte: „A déli elkerülő megépítése az első helyeken szerepelt terveink között, amikor Ovádi Pétert országgyűlési képviselőnek választották. A négysávossá bővítés Veszprém gazdasági, turisztikai érdekeit is szolgálja, illetve lakói életminőségének javítását, hiszen így gyorsabban és kényelmesebben lehet majd elérni a várost, ugyanakkor a belső utak terhelése is csökken. Az infrastrukturális fejlesztés régi álma Veszprémnek, és kiemelten fontos most, hogy 2023-ban nemcsak Magyarországot, de egész Európát látjuk vendégül a térségben.”
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette: „A tervezett ütemben zajló komplex, a térség megközelítését, a városi közlekedést is jelentősen átalakító beruházás a közlekedés folyamatos biztosítása mellett készül, így kiemelt jelentősége van, hogy az egyes elkészült elemeket a lehető legkorábban, illetve a további munkákat is segítő módon adjuk át a forgalomnak, figyelemmel a szezonális szempontokra is. Ezzel a törekvéssel összhangban mától, a nyári időszakban már használhatják a közlekedők az Almádi csomópontot, ugyanakkor a Füredi csomópont ezzel egyidejű lezárása ezekben a hónapokban még csak részleges lesz.”
2021. június 30-tól az Almádi csomópont forgalomba helyezését követően a Budapesti és Almádi csomópontok között teljes egészében lezárásra kerül a jobb pálya (Körmend irány), a gépjárművek a bal pályán (Székesfehérvár irány) közlekedhetnek majd 2×1 sávon. Az Almádi csomópontban a bevásárlóközpont ki- és behajtása továbbra is biztosított marad a 8. sz. út irányából. Az Almádi és a Füredi csomópontok között lévő – már korábban átadott – kerékpáros kerethíd az Almádi csomópont forgalomba helyezését követően ismét lezárásra kerül.
Forrás: NIF