A 27 kilométeres szakasz megépülésével Szolnok megközelítése gyorsabbá és biztonságosabbá válik, valamint a város mentesül az átmenő forgalom terhétől. Az átadó ünnepségen jelen volt Varga Mihály pénzügyminiszter, Földi László országgyűlési képviselő, Herceg Zsolt országgyűlési képviselőjelölt, Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Az M4 gyorsforgalmi út építése 2017-ben kezdődött az Üllő-Cegléd szakasz építésével. Az azóta eltelt majd öt év óta már közel 92 kilométert használhatnak a közlekedők. Kétszer két sávon juthatnak el az M0-tól Abonyig és birtokba vehették a Berettyóújfalu- Nagykereki-országhatár közötti autópálya szakaszt is. Az M4 gyorsforgalmi út Budapest-Abony közötti szakaszának folytatásában épülő Abony-Törökszentmiklós közötti szakasz kivitelezése 2019 nyarán indult. A 27 kilométeres gyorsforgalmi úton 4 csomópont épült Abony-keletnél, a Jászberényi és a Besenyszögi útnál, valamint Törökszentmiklós-nyugatnál. Az autósok komfortját két pihenő szolgálja: a Fokorú-pusztai egyszerű és a Szolnoki komplex pihenő, mely a későbbiekben benzinkúttal lesz bővíthető. A szakaszon 27 műtárgy épül, melyekből jelentősebbek a Zagyva feletti 168 méter és a Millér ér feletti 110 méteres hidak.
A projekt keretében új híd épült a Tiszára. A Tisza ártéri hídja 415 méter, míg a mederhíd, a Szapáry híd 758 méter hosszú. Ez utóbbi 8327 tonna súlyú, kétpályás, ortotróp pályalemezes, ferde gerincű, egycellás acél szekrényszerkezetekből áll össze. A teherviselő szerkezet összesen 644, átlagosan 13 tonna tömegű fő elem összeillesztéséből készült el. Legkisebb eleme 6,5 tonna, legnagyobb eleme 34,1 tonna. A híd Tisza feletti 148 méteres nyílásköze ebben a szerkezeti kialakításban Magyarországon rekordhosszúságú.
Forrás: NIF