Újabb Ipoly-híd került átadásra Magyarország és Szlovákia között, az egyik oldalon Drégelypalánknál, a másikon Ipolyhídvégnél, ami nagyban meg fogja könnyíteni a határ menti közösségek életét – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter március 11-én a helyszínen.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a közel hárommilliárd forintból épült, 50 méteres Szent Borbála híd ünnepélyes átadóján arról számolt be, hogy a fejlesztéshez kapcsolódóan hazánkban egy kilométernyi, míg a szlovák oldalon ötszáz méternyi útépítés történt, és mindennek a nyomán pár percre rövidült az átkelés ideje az eddigi húsz kilométeres autózás helyett. Beszédében emlékeztetett, hogy a helyszínen a folyó két partja közötti összeköttetés létrehozását már Hunyadi János elrendelte az 1400-as évek közepén, de a híd a második világháborúban megsemmisült. „Itt tehát olyan munkát végeztünk el, amellyel már régóta adósak voltunk az itt élő emberek számára” – fogalmazott. Rámutatott, hogy a magyar kormány a nemzeti érdekek érvényesítését tartja szem előtt, márpedig ezt a célt jól szolgálja a kapcsolatok folyamatos javítása a szomszédos országokkal a kölcsönös tisztelet és a kölcsönös előnyök mentén. „Azokat az együttműködési pontokat keressük, amelyek egyértelműen jók mindenkinek, jók mind a két országnak, jók mind a két nemzetnek (…) És hisszük azt, hogy ami jó mindkét országnak és mindkét nemzetnek, az erősebbé is tesz minket. Különösen így van ez Szlovákiával, amellyel a hét szomszédunk közül a leghosszabb a közös határunk” – mondta. Szijjártó Péter ennek kapcsán tudatta, hogy ezen a 654 kilométeres határszakaszon 2010-ben még csak huszonkét ponton lehetett átkelni, a két ország vezetői azonban 2014-ben megállapodást írtak alá ezek számának a növeléséről, így ez a mai átadóval el is érte a negyvenet. „Ez tizennyolc új összekötő kapocs, amely Magyarország és Szlovákia, a magyarok és a szlovákok, a két gazdaság és a határ két oldalán élő közösségek közötti kapcsolatokat fűzik még szorosabbá” – szögezte le. „Mi ezt igazi sikertörténetnek tartjuk, s azt gondoljuk, hogy a sikertörténetet folytatni kell, ezért készen állunk arra, hogy új hidakat, új utakat, új vasútvonalakat építsünk” – fűzte hozzá. Saját tapasztalatait is felidézve úgy vélekedett, hogy a határ mentén élni különös élethelyzet, amelynek minőségét főként a határ legális átjárhatóságának mértéke dönti el. (MTI)