Újabb elem készült el a ZalaZone járműipari tesztpályán: a felületen az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), vezetést támogató rendszereket lehet vizsgálni – adta hírül augusztus 5-én közösségi oldalán Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos.
A vizsgálatok során közlekedési szituációkban lehet tesztelni az önvezető járműveket. Itt jellemzően az ütközés veszélyével járókat modellezik. Ehhez önvezető járműveket használnak, illetve az akadályokat az úgynevezett dummy-k jelentik. Ez utóbbiból létezik személygépkocsi, felnőtt és gyermek gyalogos, kerékpáros, motorkerékpáros is. Az ezekkel való esetleg ütközés sem a tesztelendő járműben, sem a dummyban nem okoz kárt, az ütközéstől széthulló dummy-k ugyanis újraépíthetők – közölte a képviselő.
A tesztpálya 90 százalékos készültségi szintet ért el, az év végére fejeződik be az építés jelenleg tervezett része, és márciusban lesz az átadás, azonban ez nem a végleges állapot, tovább folytatódik majd a fejlesztés, újabb beruházások várhatók az igényektől függően. Jelenleg már folyamatosak a tesztek, párhuzamosan öt cég hetven gépjárművet tud kipróbálni változatos körülmények között – közölte Vigh László.
Fotók: MTI