Terheléspróbákat végeznek a Szabadság hídon az elkövetkezendő napokban: a BKV Zrt. megbízásából éjszakánként villamosok foglalják el az átkelőt, hogy a szakemberek megfigyeljék, a hídszerkezet miként reagál a fővárosban jelenleg közlekedő villamosok terhelésére. A vizsgálatok során az üzemeltető állományában lévő valamennyi villamostípus, többek között olyan CAF-járművek terhelését is megnézik a hídon, amelyek már jelenleg is közlekednek Budapesten, és hamarosan további 51 szerelvény bővíti a fővárosi villamosflottát.
A villamosok tengelyterhelésének a hídszerkezetre gyakorolt hatását vizsgálják az elkövetkezendő napokban, április 2. és 7. között az éjszakai órákban a Szabadság hídon. A cél egyrészt az, hogy a BKV, a BKK és a Budapest Közút munkatársai pontos képet kapjanak arról, milyen szerelvények közlekedhetnek a jövőben a hídon. Másrészt az, hogy rendelkezésre álljanak azok az információk, amelyek alapján megállapítható: a további járműtípusok közlekedéséhez milyen feltételeket kell teljesíteni az átkelőn. A híd 2008-as felújításakor az akkor közlekedő villamosok paramétereit vették ugyanis figyelembe; az újabb, alacsony padlós, modern járművek eltérnek azoktól. Az április 2. és 7. között zajló vizsgálatok során valamennyi, Budapesten közlekedő villamos (többek között Combino, Tatra, rövid és hosszú CAF, Hannoveri és a jelenleg is közlekedő Ganz-típusok) felhajt majd a hídra, hogy a szakértők megvizsgálják a járművek hatásait hídtestre. A mérések kiértékelése után arról is pontos adatok állnak a rendelkezésükre, hogy a leendő Újbuda–Újpest-villamostengelyen milyen villamosok közlekedhetnek.
Bonyolult vizsgálatok, pontos adatok
A bonyolult vizsgálatokat a BKV Zrt. megrendelésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem munkatársai végzik. A szakemberek a lehető legnagyobb körültekintéssel és a forgalom legkisebb zavarásával végzik a munkájukat, de a pontos adatok kinyerése érdekében a hidat az éjszakai órákban – éjfél és hajnali 4 óra között – lezárják a közúti forgalom elől. A korlátozásra azért van szükség, hogy a szakemberek pontos képet kapjanak a hídszerkezetet érő hatásokról. A Szabadság hidat érintő korlátozásokról, lezárásokról a BKK Info folyamatosan tájékoztat.
Új villamostengely a Szabadság hídon keresztül
Az Újbuda–Újpest-villamostengely jövőbeni létrejöttével kényelmes és gyors közlekedést lehetővé tévő kötöttpályás kapcsolat valósulhat meg Dél-Buda és Észak-Pest között a belváros érintésével. Hamarosan kezdetét veheti a projekt előkészítése és tervezése, amelynek előfeltétele a BKK által benyújtott, ezt a tervezési projektelemet is tartalmazó támogatási kérelem jóváhagyása. Ezek az első lépések ahhoz ugyanis, hogy a villamosok visszatérhessenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére. A projekt megvalósulásával a budapesti villamoshálózat több évtizede hiányzó szakasza épülhet vissza. Az előzetes várakozások alapján a rövidebb menetidőnek és az átszállásmentes kapcsolatoknak köszönhetően akár 8-9 ezer új utas is megjelenhet a közösségi közlekedésben. A projektről a BKK oldalán lehet tájékozódni.
Forrás: BKV Zrt., Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon
A villamosok tengelyterhelésének a hídszerkezetre gyakorolt hatását vizsgálják az elkövetkezendő napokban, április 2. és 7. között az éjszakai órákban a Szabadság hídon. A cél egyrészt az, hogy a BKV, a BKK és a Budapest Közút munkatársai pontos képet kapjanak arról, milyen szerelvények közlekedhetnek a jövőben a hídon. Másrészt az, hogy rendelkezésre álljanak azok az információk, amelyek alapján megállapítható: a további járműtípusok közlekedéséhez milyen feltételeket kell teljesíteni az átkelőn. A híd 2008-as felújításakor az akkor közlekedő villamosok paramétereit vették ugyanis figyelembe; az újabb, alacsony padlós, modern járművek eltérnek azoktól. Az április 2. és 7. között zajló vizsgálatok során valamennyi, Budapesten közlekedő villamos (többek között Combino, Tatra, rövid és hosszú CAF, Hannoveri és a jelenleg is közlekedő Ganz-típusok) felhajt majd a hídra, hogy a szakértők megvizsgálják a járművek hatásait hídtestre. A mérések kiértékelése után arról is pontos adatok állnak a rendelkezésükre, hogy a leendő Újbuda–Újpest-villamostengelyen milyen villamosok közlekedhetnek.
Bonyolult vizsgálatok, pontos adatok
A bonyolult vizsgálatokat a BKV Zrt. megrendelésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem munkatársai végzik. A szakemberek a lehető legnagyobb körültekintéssel és a forgalom legkisebb zavarásával végzik a munkájukat, de a pontos adatok kinyerése érdekében a hidat az éjszakai órákban – éjfél és hajnali 4 óra között – lezárják a közúti forgalom elől. A korlátozásra azért van szükség, hogy a szakemberek pontos képet kapjanak a hídszerkezetet érő hatásokról. A Szabadság hidat érintő korlátozásokról, lezárásokról a BKK Info folyamatosan tájékoztat.
Új villamostengely a Szabadság hídon keresztül
Az Újbuda–Újpest-villamostengely jövőbeni létrejöttével kényelmes és gyors közlekedést lehetővé tévő kötöttpályás kapcsolat valósulhat meg Dél-Buda és Észak-Pest között a belváros érintésével. Hamarosan kezdetét veheti a projekt előkészítése és tervezése, amelynek előfeltétele a BKK által benyújtott, ezt a tervezési projektelemet is tartalmazó támogatási kérelem jóváhagyása. Ezek az első lépések ahhoz ugyanis, hogy a villamosok visszatérhessenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére. A projekt megvalósulásával a budapesti villamoshálózat több évtizede hiányzó szakasza épülhet vissza. Az előzetes várakozások alapján a rövidebb menetidőnek és az átszállásmentes kapcsolatoknak köszönhetően akár 8-9 ezer új utas is megjelenhet a közösségi közlekedésben. A projektről a BKK oldalán lehet tájékozódni.
Forrás: BKV Zrt., Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon