Ennek időtartama függ a légkör fékező hatásától az adott magassági zónában, a nap aktivitásától és egyéb paraméterektől is. A becsült pályaélettartam azt jelenti, hogy ezen időintervallum végén következhet be a légkörbe történő zuhanás és megsemmisülés. A műholdakat ennél hosszabb üzemidőre tervezték műszakilag. Az ATL-1 és a SMOG-P mostanra már annyira eltávolodott egymástól, hogy egy antennával is kommunikálhatnak a velük a mérnökök és kutatók. Egymás után érkeznek a Budapesti Műszaki Egyetem antennájának látókörébe pont olyan ritmusban, hogy mindkét eszköz tud kommunikálni a szakértőkkel és küldik a tőlük várt információkat.
A SMOG-P azt vizsgálja, hogy mennyire terhelt a légkör a különböző rádiós frekvenciasávoktól. Az ATL-1 egy speciális szigetelőanyag űrbéli minőségbiztosítási vizsgálatát és tesztelését folytatja.
Az akkumulátorok szigetelő rétegei tökéletesen funkcionálnak. Az összehasonlítás miatt elhelyezett referencia szigetelésű akkumulátorhoz képest az új vékonyréteg hőszigetelő anyag egyértelműen hatékonyabban szigetel mind a hideg, mind a meleg ellen.
Az ATL-1 műholdnak a forgása a kezdeti időszakhoz képest lassult. Az út elején percenként négyet forgott saját tengelye körül, mostanra ez kettőre csökkent.
Az ATL-1 műhold az ATL Kft. és stratégiai partnere a H-ION Kft közös munkája, mely az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozása mellett valósult meg. (MTI)