A Pallas Athéné Kiadó által megjelentetett kötet alcímében – Vállalatok az állandósult diszrupció korában – szereplő idegen szó kifejtésre szorul. A diszrupció az a jelenség, amikor egy új megoldás alapjaiban forgatja fel egy szektor működési vagy üzleti modelljét. Ilyen az Airbnb megjelenése a szálláshelyek piacán, vagy az Uber a taxizás területén, de akár a szövőgép feltalálása a 19. században. Ma még radikálisabb változások jönnek: technológiai fejlődés, geopolitikai átrendeződések, demográfiai, intézményi, környezeti és járványügyi fordulatok olyan elegyet hoznak létre, amelyhez képest a digitális forradalmat gyermekjátéknak fogjuk érezni – állítja a szerző, Constantinos C. Markides professzor, elismert stratégiai és innovációs szakértő. Kutatási területe a stratégiai innováció, az üzletimodell-innováció, a diverzifikáció és a nemzetközi akvizíciók.
Hogyan készíthető fel egy cég az egymást érő és mindent felforgató változásokra? Hogyan lehet ráhangolódni a küszöbönálló fenyegetésekre, ha közben még tart az aktuális átalakítás levezénylése? E kérdésekkel szembesül ma minden vezető, s nemcsak védekezniük kellene a hatások ellen, hanem kreatív módon saját javukra fordítaniuk azokat. A szerző közel ötszáz cég vezetőjét érintő felmérése alapján többek között arra is felhívja a figyelmet, hogy bár 96%-uk úgy gondolja, a diszrupciót inkább lehetőségként kell kezelni, mint fenyegetésként, de lehetetlen küldetésként élik meg, hogy rettegő munkavállalóikat meggyőzzék erről. A kötet ezért tudományos és gyakorlati példákon keresztül tárja fel azokat a lépéseket, amelyeket a vezetőknek a siker érdekében meg kell tenniük. Véleménye szerint intézményesíteni kell azon viselkedésformákat, amelyek révén hatékonyan válaszolni is tudunk a változásokra.