milliárd forint
vasútra fordít összeg.
Az ITM stratégiai célja a vasúti személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának és hatékonyságának javítása. A tárca alapvető szakpolitikai törekvése, hogy a közösségi közlekedés az egyéni megoldásokkal versenyképes, az igényekhez igazodó, korszerű és összehangolt kínálattal álljon az utasok rendelkezésére. Az ügyfélközpontú, szolgáltatói szemlélet érvényesítése mellett kiemelt elvárás, hogy a helyközi közlekedés gerincét a környezetkímélő vasút adja. A kötött pályás kapcsolatokat javítani kívánják az országon belül, elsősorban Budapest és a megyeszékhelyek között, a főváros és a vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében.
Az idén célba érő legfontosabb beruházások Budapest elővárosát érintik: elkészül a Rákos-Hatvan és Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalszakaszok korszerűsítése is. Vidéken a Püspökladány-Debrecen és Szombathely-Kőszeg vonalak lezáruló fejlesztése emeli az utasok kiszolgálásának színvonalát. Befejeződik a gyors és kényelmes átszállási lehetőséget biztosító kaposvári intermodális csomópont kivitelezése. Nyáron megkezdődnek a hazai vasúthálózat egyik legfontosabb eleme, a fővárosi déli összekötő vasúti híd felújításának és bővítésének a munkálatai.
2020-ban állnak munkába a legforgalmasabb ceglédi és váci vonalon az első emeletes motorvonatok. A tavalyi év végén létrejött támogatási szerződés lehetővé teszi, hogy a következő években összesen 40 darab 600 ülőhelyes elővárosi villamos motorvonatot szállítson le a gyártó a MÁV-START részére. A nagykapacitású járművek üzembe helyezésével 2022 végére Budapest elővárosában évente 60 millió embert szállítanak majd a korszerű DESIRO, FLIRT vagy KISS járművek.