A régió legnagyobb nemzetközi konstrukciós mérnökversenye, a Formula Student East szinte mindenre felkészíti a résztvevőket, a tervezéstől a kivitelezésen keresztül a jármű irányításáig, teszteléséig, és az egész üzleti környezetet létrehozásáig – mondta a technológiai és ipari miniszter a verseny augusztus 10-i sajtónapján közzétett videóüzenetben.
Palkovics László a Hungaroringen hatodik alkalommal, augusztus 8-12. között megrendezett Formula Student East nemzetközi hallgatói konstrukciós verseny fővédnökeként arról beszélt, hogy az autómobilitás jövőjével kapcsolatban hasonló döntések előtt áll a világ, mint 100 évvel ezelőtt, amikor az volt a kérdés, hogy az elektromos vagy a belsőégésű motoroké legyen a jövő, és a belsőégésű motorok győztek. Elmondta: az elektromos hajtás az elmúlt évtizedekben erőteljesen teret nyert, amit jórészt a környezeti terhelés csökkentésének igénye indokol. Vannak ugyanakkor olyan technológiák, amelyeket nem szabad elfelejteni – ilyen a belsőégésű motor is –, amelynek fejlesztésében és gyártásában különleges képességei vannak Európának – tette hozzá. Palkovics László emlékeztetett: egy héttel ezelőtt az EU környezetvédelmi tanácsa úgy döntött, még ad esélyt a belsőégésű motoroknak, amennyiben a következő időszakban sikerül karbonsemleges, szintetikus vagy bioüzemanyagokat fejleszteni. A Formula Student East verseny számára ez pozitív fordulat, megnőtt általa a verseny jelentősége. A magyar kormány ugyanis elkötelezett a hasonló fejlesztésekkel szemben, ezért a továbbiakban is támogatni fogja a versenyt – jelezte a miniszter.
A Formula Student East versenyen az idén 22 ország 84 csapata, köztük 5 magyar alakulat vesz részt saját fejlesztésű járműveikkel, belsőégésű, elektromos és önvezető kategóriában. (MTI)