Az összes trolibusz megérkezett Budapestre abból a 48 járműből álló flottából, amelyet kedvezményes áron sikerült beszereznie a BKK-nak. A korszerű, alacsonypadlós trolik mindegyike légkondicionált, és a beépített akkumulátoroknak köszönhetően legalább 4 kilométert önjáró üzemmódban, felsővezeték nélkül is képesek megtenni. Az új járművekkel a teljes fővárosi trolibuszhálózaton találkozhatnak a BKK ügyfelei.
Az új Solaris–Škoda Trollino trolibuszokból eddig 44 állt forgalomba a legújabb járművek pedig várhatóan júniusban, de legkésőbb ősztől szolgálják majd a fővárosi közlekedőket.
A korszerű és alacsonypadlós új járművekkel a teljes budapesti trolibuszhálózaton találkozhatnak az utasok. A lengyel-cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni, így olyan helyen is haladhatnak, ahol nem csatlakoznak a felsővezetékre.
A BKK vezérigazgatója, dr. Walter Katalin még korábban elmondta: „Örömmel tölt el, hogy új és korszerű járművekkel gazdagodhat a fővárosi járműpark, és a negyvennyolc új trolibusznak köszönhetően a jelenlegi hálózaton alapesetben már csak alacsonypadlós járművek közlekednek majd a fővárosban. A trolibuszok nagy előnye az elektromos buszokhoz képest, hogy a felsővezetéknek köszönhetően menet közben töltődnek, így kevesebb akkumulátor kell az önjárás biztosításához, könnyebbek egy teljesen elektromos busznál, ezért kevésbé terhelik az úthálózatot.”
A fővárosi trolibuszpark megújulása annak köszönhető, hogy a BKK a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásával élni tudott az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda járművek gyártójával 2014-ben kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet. A főváros számára rendkívül előnyös konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, szinte még 2014-es árakon. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.
Forrás: BKK, fotó: Nyirő Simon