1° C
Ma 2025. január 18., szombat, Piroska napja van.
1° C
Ma 2025. január 18., szombat, Piroska napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer


* Elfelejtett jelszó
Emlékezzen rám


Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 praxis 5 M3 metrófelújítás – mi történik a belváros alatt?

M3 metrófelújítás – mi történik a belváros alatt?

jún 28, 2021 | praxis

Új mozgólépcsőszerkezetek, átépült helyiségek, modern elektromos és gépészeti berendezések jellemzik az M3 metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának állomásait. Az alagútban május végén a Nagyvárad tér bal oldali vágányterében is elkezdődött a sínpálya korszerűsítése. A rekonstrukciós munkálatok a tervezett ütemben haladnak.
 

 

Bár egyelőre a hét belvárosi állomáson szünetel a metróforgalom, a két galériás szerkezetű, fordító állomáson – Nagyvárad tér és Lehel tér – is fontos korszerűsítési feladatokat végeznek. A Nagyvárad téren készül az akadálymentesítést biztosító lift aknája, és a sínpálya bontása is elkezdődött az egyik oldalon, ami az állomás területének korlátozásával jár, de még nincs hatással a közlekedésre. A Lehel téren az elkerített építési területek mögött komoly bontási munkálatok történnek.

 

A Nagyvárad tértől egészen a Nyugati pályaudvarig sétálva változatos képet mutat a pálya, néhol teljesen eltűntek a sínszálak, néhol egymás mellett látszólag indokolatlanul sok fekszik, – mivel az összes sínszál beszállítása megtörtént – és olyan szakaszt is találunk, ahol már a sínszélesség beállításán dolgoznak.

A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon a legmarkánsabb változást a lejtakna területén láthatjuk, az új mozgólépcsők beépítése zajlik, amiből három már a helyére került. A biztonsági előírásoknak megfelelően vízköddel oltó berendezésekkel egészülnek ki a szerkezetek.

 A korábban utasokat kiszolgáló, összesen 27 darab mozgólépcsőből már 24 darabot teljesen elbontottak és elszállítottak. Minden állomáson egyszerre folytatnak bontásokat és építéseket. Az állomási diszpécserhelyiségek lassan elnyerik végső formájukat és a belső kialakítás is hamarosan elindul. Az új különleges gépészeti berendezések beszállítása is a végéhez közeledik. A főszellőző alagutakban injektálásokat végeznek, és helyenként már a ventilátorok összeállítását is befejezték.

A Deák Ferenc téri állomáson a legjelentősebb a szerkezeti átépítés. Az M2 és M3 metróvonalat összekötő átjáróban a szögletes formát eredményező téglafalat bontják, hogy a felújítás után az eredeti csőszerkezet váljon érzékelhetővé, így tágítva a térérzetet. Az akadálymentes elérést biztosító lift összekötő folyosója pedig már összeért a peronnal.

 

(Forrás: BKV)

fókusz

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

história

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)