Új mozgólépcsőszerkezetek, átépült helyiségek, modern elektromos és gépészeti berendezések jellemzik az M3 metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának állomásait. Az alagútban május végén a Nagyvárad tér bal oldali vágányterében is elkezdődött a sínpálya korszerűsítése. A rekonstrukciós munkálatok a tervezett ütemben haladnak.
Bár egyelőre a hét belvárosi állomáson szünetel a metróforgalom, a két galériás szerkezetű, fordító állomáson – Nagyvárad tér és Lehel tér – is fontos korszerűsítési feladatokat végeznek. A Nagyvárad téren készül az akadálymentesítést biztosító lift aknája, és a sínpálya bontása is elkezdődött az egyik oldalon, ami az állomás területének korlátozásával jár, de még nincs hatással a közlekedésre. A Lehel téren az elkerített építési területek mögött komoly bontási munkálatok történnek.
A Nagyvárad tértől egészen a Nyugati pályaudvarig sétálva változatos képet mutat a pálya, néhol teljesen eltűntek a sínszálak, néhol egymás mellett látszólag indokolatlanul sok fekszik, – mivel az összes sínszál beszállítása megtörtént – és olyan szakaszt is találunk, ahol már a sínszélesség beállításán dolgoznak.
A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon a legmarkánsabb változást a lejtakna területén láthatjuk, az új mozgólépcsők beépítése zajlik, amiből három már a helyére került. A biztonsági előírásoknak megfelelően vízköddel oltó berendezésekkel egészülnek ki a szerkezetek.
A korábban utasokat kiszolgáló, összesen 27 darab mozgólépcsőből már 24 darabot teljesen elbontottak és elszállítottak. Minden állomáson egyszerre folytatnak bontásokat és építéseket. Az állomási diszpécserhelyiségek lassan elnyerik végső formájukat és a belső kialakítás is hamarosan elindul. Az új különleges gépészeti berendezések beszállítása is a végéhez közeledik. A főszellőző alagutakban injektálásokat végeznek, és helyenként már a ventilátorok összeállítását is befejezték.
A Deák Ferenc téri állomáson a legjelentősebb a szerkezeti átépítés. Az M2 és M3 metróvonalat összekötő átjáróban a szögletes formát eredményező téglafalat bontják, hogy a felújítás után az eredeti csőszerkezet váljon érzékelhetővé, így tágítva a térérzetet. Az akadálymentes elérést biztosító lift összekötő folyosója pedig már összeért a peronnal.
(Forrás: BKV)