8° C
Ma 2024. december 27., péntek, János napja van.
8° C
Ma 2024. december 27., péntek, János napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer


* Elfelejtett jelszó
Emlékezzen rám


Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 országjáró 5 Két hétre lezárják a Kőröshegyi völgyhidat

Két hétre lezárják a Kőröshegyi völgyhidat

szept 2, 2024 | országjáró

Karbantartási munkálatok miatt szeptember 2-től várhatóan két hétre teljesen lezárják a Kőröshegyi völgyhidat az M7-es autópályán.

 

Az MKIF Zrt. korábban azt közölte: a nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, hogy a forgalmat a legkisebb mértékben zavarják. A pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk az autópályát, és Balatonszárszónál térhetnek vissza. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a sztrádát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhetnek vissza. Az MKIF tájékoztatása szerint az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott. Ezek cseréje kezdődik meg szeptemberben. Hangsúlyozták: a nagy precizitást igénylő sarucsere csak a forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől, vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. A saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. A saruk cseréjével egy időben négy helyen felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

A völgyhíd Közép-Európa legnagyobb viaduktja, melyet 2007 augusztusában adtak át a forgalomnak. A 1872 méteres híd engedélyezési terveit a Pont-Terv készítette, a kiviteli tervek elkészítését felelős tervezőként a Hídépítő Zrt., társtervezőként a Pont-TERV Zrt. végezte. A híd és a pálya szerkezetét mindkét végéről indítva, egyszerre építették: különleges technikai érdekessége, hogy minden pillér kúszózsalus technológiával, toronydarus kiszolgálással, a felszerkezet pedig két támaszon átívelő, hosszirányban mozgatható acél segédhídszerkezeten függő zsaluzókocsikkal, szabad-betonozásos technológiával készült. A kivitelezés közben az építési idő lerövidítése érdekében technológiaváltás történt: a szabadbetonozás helyett az egyes elemeket a helyszínen előregyártották, majd a meglévő szerelőhíd segítségével emelték végleges helyükre. Ehhez a kiemelkedő műszaki alkotáshoz 18,5 kilométernyi cölöp, 26 340 köbméter vasbeton gerenda és 16 620 tonna betonacél kellett. A 16 pillér össztérfogata 15 330 köbméter.

 

Kép: Wikipédia

fókusz

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

história

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)