„Mostanáig a lítium-kén akkumulátorokkal kapcsolatos probléma az volt, hogy a kén-elektróda kapacitása olyan nagy, hogy a töltési és kisütési ciklusokban széttöredezik, és az energiaelőnye gyorsan eltűnik” – mondta Mahdokt Shaibani, fejlesztő. Ez az új fejlesztésű polimer azonban a sűrű hálózat helyett a részecskék között hidakat hoz létre, amelyek kiegyensúlyozzák az akkumulátor repedésállóságát és nagy mennyiségű energia kisütését, ezáltal nagyobb kapacitású és hosszabb élettartamú akkumulátor jön létre.
A fejlesztők szerint ez az új lítium-kén akkumulátor nem csak a mobilhasználatot könnyítené meg, hanem drasztikusan csökkentené az elektromos autók és a hálózat energiatárolásának költségeit, mivel kén bőségesen áll rendelkezésünkre, ráadásul rendkívül olcsó. A lítium-kén akkumulátorok ugyanakkor hasonló etikai problémákat vethetnek fel az előállításuk kapcsán, akárcsak a lítium-ion akkumulátorok: az utóbbihoz szükséges kobalt jelentős része például a Kongói Demokratikus Köztársaságban található bányákból származik, ahol kérdésesek a munkakörülmények és a bányászok anyagi megbecsülése.
„Ahhoz, hogy sokkal olcsóbb energiát és etikusabb elemeket alkalmazzunk, radikálisan új energiatároló rendszerre van szükségünk” – mondja Shaibani. A kutatók tovább folytatják az akkumulátorotok prototípusainak tesztelését, hogy Ausztráliában az elkövetkező években kereskedelmi forgalomba kerülhessen.
A részletes tanulmány az alábbiakban olvasható: https://advances.sciencemag.org
Forrás: https://www.newscientist.com