A Magyar Mérnöki Kamara Főtitkárságának feladatköre (összefoglaló)
1. főtitkár
Dr. Rátkai Gábor
fotitkar@mmk.hu
06 1 455 7080 / 103
- az országos titkárság vezetése;
- a munkáltatói jogok gyakorlása;
- a testületi ülések előkészítése;
- testületek, bizottságok, tisztségviselők feladatkörébe nem tartozó feladatok teljesítésének biztosítása;
- igazgatási-ügyviteli feladatok ellátásának biztosítása;
- másodfokú közigazgatási döntések meghozatala;
- az elsőfokú hatósági tevékenység törvényességi felügyelete;
- egységes jogszabály értelmezés elősegítése;
- rendszeres kommunikáció biztosítása az országos és területi titkárságok között;
- a továbbképzés, a vizsgáztatás, a központ tagnyilvántartás feltételeinek biztosítása;
- névjegyzékvezetési, szakmai nyilvántartási feladatok ellátásának biztosítása;
- kormányzati és területi állami-közigazgatási szervekkel együttműködés;
- a bizottságok, a szakmai testületek, tagozatok, munkacsoportok munkájának támogatása;
- jogszabályok által meghatározott feladatok ellátása;
- a kamara elnökének és a vezető testületeinek tájékoztatása;
2. főtitkárhelyettes (kabinetvezető)
Zubor András Pál
zubor.andras@mmk.hu
- a főtitkár helyettesítése;
- a kamarai testületi naptár előkészítése;
- testületi ülések (küldöttgyűlés, elnökségi, alelnöki, választmányi, egyéb) napirendjének és előterjesztéseinek előkészítésében részvétel;
- a kamarai költségvetésben és beszámolók elkészítésének közreműködés;
- kamarai szabályzatok előkészítésében részvétel;
- az országos titkári értekezletek előkészítése, lebonyolítása;
- pályázatok és beszámolók előkészítése;
- e-ügyintézés, és e-ügyiratkezelés koncepcionális kialakításában részvétel;
- jogszabályból eredő új kamarai feladatok rendszereinek tervezésében közreműködés;
- kamarai vizsgarendszer fejlesztésének koordinálása;
- FAP rendszerrel kapcsolatos feladatok felügyelete;
- lakossági és vállalkozói energetikai tanácsadás felügyelete;
- energetikai auditorok és szakreferensek képzési- és vizsgáztatási feladatainak felügyelete;
- fűtő és légkondicionáló rendszerek energetikai felülvizsgálatával kapcsolatos feladatok felügyelete;
- gázszerelők nyilvántartásával összefüggő szakmai tevékenység felügyelete, koncepcionális kérdésekben részvétel;
- az OP Monitoring Bizottságok kamarai képviselőinek adminisztratív támogatása;
- a közbeszerzési érdekképviselet szakmai támogatása, közbeszerzési eljárásokban való részvétel;
- háttéranyagok összeállítása;
3. titkárság
Szabó Viktória
titkarsag@mmk.hu | szabo.viktoria@mmk.hu
06 1 455 7080 / 100
- főtitkár programjainak szervezése;
- főtitkár naptárának kezelése;
- a főtitkár feladataihoz szakmai háttéranyagok előkészítése;
- iratok iktatása;
- kiemelt kamarai rendezvények előkészítése, lebonyolítása;
- testületi ülések előkészítése, lebonyolítása;
- továbbképzések és pályázatok szervezésének támogatása
- telefonos rendelkezésre állás a területi kamarák számára;
- postázással kapcsolatos feladatok ellátása;
- irodaszer rendelés, egyéb beszerzések;
- az info@mmk.hu címre érkező üzenetek kezelése;
Prokopovics Kata
prokopovics.kata@mmk.hu
06 1 455 7080 / 117
- elnök programjainak szervezése;
- elnök naptárának kezelése;
- az elnök feladataihoz szakmai háttéranyagok előkészítése;
- iratok iktatása;
- kiemelt kamarai rendezvények előkészítése, lebonyolítása;
- testületi ülések előkészítése, lebonyolítása;
- telefonos rendelkezésre állás a területi kamarák számára
4. vizsgaszervezés, beszerzés
Kocsisné Fűtő Krisztina
kocsisne.krisztina@mmk.hu | beszamolo@mmk.hu
- a tervezői, szakértői, felelős műszaki vezető, műszaki ellenőri, épületenergetikai tanúsító, geodéziai minősítő vizsgák szervezése és bonyolítása;
- kapcsolattartás vizsgáztatókkal;
- a jogosultsági vizsgakérdések adatbank összeállításának szervezése;
- a felkészülési segédletek elkészítésének szervezése;
- a vizsgázók és vizsgaeredmények nyilvántartása, igazolása;
- felmentések bírálatra előkészítése, előterjesztése, eredményről vizsgáztató értesítése, annak rögzítése a nyilvántartó rendszerbe;
- vizsgákhoz tartozó díjbekérők kiállítása és kiküldése;
- testületi ülések, rendezvények szervezésében részvétel;
- ügyviteli és egyéb eszközök beszerzése;
- számlákkal kapcsolatos adminisztráció;
- ügyfélszolgálat e-mailcím, hangposta e-mailcím kezelése;
- postázással kapcsolatos feladatok ellátása;
Deák Andrea
deak.andrea@mmk.hu | beszamolo@mmk.hu
- villámvédelmi vizsgák szervezése;
- a tervezői, szakértői, felelős műszaki vezető, műszaki ellenőri tanúsító vizsgák szervezése, elszámolás előkészítése;
- a jogosultsági vizsgakérdések adatbankjának összeállítása;
- a felkészülési segédletek elkészítésének szervezése;
- a vizsgázók és vizsgaeredmények nyilvántartása, igazolása;
- vizsgákhoz tartozó díjbekérők kiállítása;
- kapcsolattartás a vizsgáztatókkal;
- az info@mmk.hu címre érkező üzenetek kezelése;
- OSzMSzT munkájának szervezése;
- a Mérnök Újság terjesztésével kapcsolatos reklamációk kezelése;
- kamarai testületi ülések helyiségbiztosítása;
- e-mernok@mmk.hu címre érkező üzenetek kezelése;
- mérnökigazolványok negyedéves lekérdezése, rendelése, postázása;
- kamarai hangposta fiók kezelése;
- irodaszer rendelés, egyéb beszerzések;
5. Tagozatok, energetikai audit, szakmai címek
Barna Katalin
barna.kata@mmk.hu
- energetikai auditorok és szakreferensek továbbképzésének és vizsgáinak szervezése, lebonyolítása;
- energetikai auditorokkal és szakreferensekkel való kapcsolattartás;
- Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatallal való kapcsolattartás;
- Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatalnak jelentések elkészítése;
- e-audit és szakreferens oktatási és vizsga anyagok és kérdések elkészítésének szervezése;
- e-audit és szakreferens oktatásban és vizsgákban résztvevő oktatókkal való kapcsolattartás;
- tagozatok küldött/taggyűléseinek és elnökségi üléseinek szervezése, adminisztrálása;
- tagozatokkal való kapcsolattartás, munkájuk segítése, szerződések, számlák ügyintézése;
- tagozatok továbbképzésének szervezése, lebonyolítása, adminisztrálása;
- kamarai testületi ülések, rendezvények szervezésében részvétel;
- klímaszakértői tanúsítás vizsga szervezése lebonyolítása;
- klímaszakértői továbbképzést szervezővel és a vizsgázókkal a kapcsolattartás;
- klímaszakértői vizsga kérdések kidolgozásának szervezése;
- ügyfélszolgálat;
Frank Angéla
frank.angela@mmk.hu
- szakmai címek ügyintézése;
- a kötelező jogi továbbképzés help desk támogatása;
- a tagozatok küldött/taggyűléseinek és elnökségi üléseinek szervezése, adminisztrálása;
- e-mérnök rendszer help desk támogatása;
- ügyfélszolgálat;
- vezető tervezői címek intézése;
- a kötelező jogi továbbképzés szervezése, help desk támogatás;
- a tagozatok küldött/taggyűléseinek és elnökségi üléseinek szervezése, adminisztrálása;
- tagozatokkal való kapcsolattartás, munkájuk segítése, szerződések, számlák ügyintézése;
- hírlevelek kiküldése;
6. Energetikai tanácsadás, energetikai felülvizsgálat, feladat alapú pályázatok, szakmai nyilvántartás
Nyakas Mónika
nyakas.monika@mmk.hu
- lakossági és vállalkozói energetikai tanácsadás keretében:otanácsadásokkal összefüggő adminisztráció ellátása;
- tanácsadások koordinálása, kapcsolattartás az ügyfelekkel, tanácsadókkal;
- pályázati lehetőségek folyamatos monitorozása, közzététele;
- kommunikációs felületek aktualizálása;
- a megvalósult beavatkozások adatainak begyűjtése, rendszerezése;
- éves és időszakos beszámolók összeállítása;
- fűtő és légkondicionáló rendszerek energetikai felülvizsgálatával kapcsolatos feladatok keretében:
- a képzésekkel és vizsgákkal kapcsolatos koordináció ellátása, a képzések és vizsgák szervezése, lebonyolítása;
- a mentességi eljárással kapcsolatos rendszer kialakítása, közreműködés az elbírálásokban;
- kapcsolattartás a felülvizsgálókkal, társhatósággal;
- a felülvizsgálatok ellenőrzési tevékenységének koordinációja;
- egyedi megkeresések megválaszolása;
- a kamara feladatkörébe tartozó egyéb energetikai tárgyú megkeresések megválaszolása;
- a kamara által szervezett rendezvények előkészítésében, lebonyolításában részvétel
Magyar-Szikszai Réka
szikszai.reka@mmk.hu
- gázszerelők nyilvántartásával összefüggően:
- a személyes és telefonos ügyfélfogadás keretében az ügyfelek tájékoztatása, a kérelmek feldolgozása;
- kapcsolattartás ügyfelekkel, e-mailen, levélben;
- ügymenet, ügyrend, űrlapok és tájékoztatók elkészítése, aktualizálása;
- a nyilvántartással összefüggően a társhatóságoktól érkező, illetve egyedi megkeresések választervezeteinek előkészítése;
- a nyilvántartási rendszer továbbfejlesztésére javaslatok kialakítása;
- a Gázszerelői Jogosultságot Vizsgáló Testületnek (GVT) küldendő megkeresések előkészítése, kezelése;
- a nyilvántartással összefüggő statisztikai kimutatások készítése;
- az energetikai tanácsadással kapcsolatos szervezési feladatok támogatása;
- az energetikai felülvizsgálattal összefüggő feladatok támogatása keretében:
- közreműködés a képzések és vizsgák előkészítésében és lebonyolításában;
- a felülvizsgálatok ellenőrzési tevékenységének koordinációja;
- egyedi megkeresések megválaszolása;
- a Feladat Alapú Pályázati rendszerrel összefüggő tevékenység keretében:
- ellátja a FAP Testület melletti adminisztratív feladatokat;
- előkészíti a pályázati felhívásokat, kapcsolódó dokumentumokat;
- gondoskodik a beérkezett pályázatok feldolgozásáról a testület részére történő továbbításról;
- közreműködik a pályázatokkal kapcsolatos szerződések előkészítésében a jogi terület bevonásával;
- segíti a pályázatokkal kapcsolatos elszámolások adminisztratív feladatait;
- kapcsolatot tart a pályázatok témavezetőivel a felmerülő kérdések rendezése érdekében
Ferge Anikó
ferge.aniko@mmk.hu
- a gázszerelők nyilvántartásának vezetése keretében:
- a nyilvántartási kérelmek teljes körű ügyintézése;
- az ügyintézéssel összefüggő adatrögzítési feladatok ellátása;
- a hatósági feladatokhoz kapcsolódó iktatási feladatok ellátása;
- a személyes és telefonos ügyfélfogadás keretében az ügyfelek tájékoztatása, a kérelmek feldolgozása;
- kapcsolattartás ügyfelekkel, e-mailen, levélben;
- az igazolványok elkészítése;
- az elektronikus nyilvántartáshoz kapcsolódó irattár rendezése;
- egyedi ügyek, megkeresések kezelése, megválaszolása;
- az energetikai tanácsadással kapcsolatos szervezési és iratkezelési feladatok támogatása;
- az energetikai felülvizsgálattal összefüggő hatósági munka támogatása;
- a kamara által szervezett rendezvények előkészítésében, lebonyolításában részvétel
7. Hatósági, etikai-fegyelmi ügyek, tanúsítás, szerződések, jogsegélyszolgálat
Dr. Szente Olivér
szente.oliver@mmk.hu
- a tanúsítási tevékenység szervezése és nyilvántartása;
- jogszabálytervezetek véleményezésének begyűjtése, összegzése;
- kormányzati szervek tervezeteinek, előterjesztéseinek figyelemmel kísérése;
- kamarai adatvédelmi tisztviselő
- új jogszabályok honlapi tájékoztatóinak elkészítése;
- a Geodéziai Minősítő Bizottság szakmai támogatása;
- a KTT ülései emlékeztetőinek és döntéstervezeteinek elkészítése;
- az MMK által benyújtható pályázatok előkészítése;
- továbbképzésekhez kapcsolódó szerződések előkészítésében részvétel;
- az MMK együttműködési megállapodásainak előkészítése;
- a MITA-hoz kapcsolódó feladatok ellátása;
8. Továbbképzés, ipari partnerek, kamarai kedvezmények
Szabó Dávid
szabo.david@mmk.hu
- a jogi kontaktórás továbbképzések lebonyolítása;
- a kötelező jogi távoktatás anyagainak szervezése;
- mesteriskolák szervezésében, lebonyolításában részvétel;
- a továbbképzések nyilvántartásának vezetésében részvétel;
- a továbbképzésekkel kapcsolatos naptár aktualizálása;
- a továbbképzéssel kapcsolatos háttéranyagok elkészítése;
- a kamara képviseletében fellépők szakmai háttéranyagainak elkészítése;
- adatszolgáltatásokat és tájékoztató anyagokat készítése;
- a testületi előterjesztések szerkesztése;
- a továbbképzéssel kapcsolatos egyedi tájékoztatás;
9. Kommunikáció, Mérnök Újság szerkesztőség
Dubniczky Miklós
dubniczky.miklos@mmk.hu
- a Mérnök Újság szerkesztése, ennek keretében
- féléves lapterv kidolgozása;
- a Szerkesztőbizottság működésének szervezése;
- szerzői közreműködések szervezése;
- beszámolók, cikkek, riportok készítése a Mérnök Újságba;
- a mernokvagyok.hu web-oldal kereteinek kialakítása és üzemeltetése;
- a Mérnök Újság digitálisan lapozható formátumának kialakítása, működtetése;
- kamarai facebook profil létrehozása és működtetése;
- a hírlevél szerkesztői-tartalmi előkészítése;
- sajtófigyelő szolgáltatás működtetése;
Németh Csaba
nemeth.csaba@mmk.hu
- a Mérnök Újság tördelőszerkesztői feladatainak ellátása, nyomdai kapcsolattartás;
- a Mérnök Újság fotóanyagainak elkészítése, beszerzése, szerkesztése;
- az MMK honlapjára anyagok szerkesztése és feltöltése;
- honlapra felkerülő fotók elkészítése, előkészítése;
- a mernokvagyok.hu technikai fejlesztése, üzemeltetése;
- a kamarai kiadványok grafikai megjelenítésének tervezése, kivitelezése; nyomdai kapcsolattartás
- kamarai tájékoztató videók és oktatási anyagok felvétele, megjelentetése;
- a hírlevél szerkesztési feladatainak ellátása;
- tagozati honlapok koordinálása
Soós-Dulka Ágnes (rm)
dulka.agnes@mmk.hu
- a kamarai kommunikációs eszközökbe hirdetések szervezése;
- konferenciákra és egyéb rendezvényekre hirdetők, támogatók szervezése;
- a hirdetési szerződések megkötésének előkészítése;
10. Informatika-üzemeltetés és fejlesztés
Erdei Csaba (rm)
erdei.csaba@mmk.hu
Tóth Dániel
toth.daniel@mmk.hu
- hardver- és szoftverbeszerzések tervezése és lebonyolítása;
- a számítógépek vírusmentességének ellenőrzése;
- új számítógépek és egyéb hardver eszközök beállítása;
- az informatikai működési hibák kijavítása, szükség esetén külső kapacitás bevonásával;
- szervízzel, Internet szolgáltatóval, nyilvántartási rendszer üzemeltetővel folyamatos kapcsolattartás, tevékenységük ellenőrzése;
- szoftvereket és licencszerződéseik nyilvántartása, működésük biztosítása;
- felhasználói dokumentáció készítése a rendszer szolgáltatásairól;
- szakmai dokumentáció készítése a rendszer felépítéséről, működéséről;
- a kamara szerverei üzemelésének biztosítása;
- általános segítségnyújtás/ help desk feladatok
- konferencia termek üzemeltetése és hangosítása
- stúdió üzemeltetése online képzésekhez
- informatikai számlák kezelése
- nyomtatók üzemeltetése
- általános segítségnyújtás megyei kamaráknak
- online vizsgarendszer támogatása
- vizsgaterem üzemeltetése
- informatikai eszközök karbantartása:
- megközelítőleg 100 számítógép
- 30 hálózati eszköz
- 50 telefon
- 28 nyomtató
11. Pénzügy, könyvelés, számvitel
Antal Ildikó
antal.ildiko@mmk.hu
- A kamara pénzügyi és gazdálkodási szabályzatainak felülvizsgálata, javaslatok megfogalmazása a szabályzattal kapcsolatos változástatásokra
- a pénzügyi politika kialakításához javaslattétel
- számviteli politika kialakítása, számviteli rendszer kiépítésében és működtetésében támogatás nyújtás
- a kamara pénzügyi műveleteinek tervezésében elemzésében részvétel
- költségvetési terv-tény adatok elkészítése és abban való közreműködés
- pénzügyi tervek kidolgozása és felülvizsgálata, pénzügyi beszámolók elkészítése
- beruházási és finanszírozási döntések előkészítésében részvétel, stratégiai döntések támogatása
- kapcsolattartás a területi kamarákkal és a tagozatokkal
- társosztályokkal való együtt működés
- pénzügyi csoport vezetése
- kapcsolattartás a könyvvizsgálóval
- pénzeszközök hatékony felhasználásának ellenőrzése
- analitikus nyilvántartások ellenőrzése
- pénzkezelés, banki utalások elkészítése, ellenőrzése
- Éves, évközi beszámolók elkészítése
- bejövő – kimenő számlák könyvelése
- tagozati elszámolások előkészítése, egyeztetése
- a gazdasági szervezet más részegységeinek támogatása és külső szervezetek (területi kamarák) felé információ szolgáltatása
- NAV-val való kapcsolattartás
- a napi működés során felmerült feladatok ellátása
Péter Andrea
berszamfejtes@mmk.hu
- a Kamara megbízási szerződéseivel kapcsolatos bérszámfejtési feladatok (évi több, mint 500 db)
- a Kamara munkavállaói és tisztségviselői részre bérszámfejtés elvégzése, ellenőrzése
- könyvvizsgálat elvégzésében részvétel,
- a főkönyvelő támogatása az éves beszámolók készítésében és a közzétételben;
- főkönyv egyeztetés zárásokhoz
- bejövő szállítói számlák könyvelése
- szerződéses állomány kezelése
- NAV-val való kapcsolattartás
- napi működés során felmerült feladatok ellátása
Várszegi Andrea
penzugy@mmk.hu
06 1 455 7080 / 113
- az MMK ügyfelei bankkártyás befizetéseinek teljeskörű ügyintézése, számlák kiállítása, a kapcsolódó nyilvántartó program naprakész vezetésével,
- a szervezet készpénzforgalmának teljeskörű bonyolítása, iktatással, kifizetésével és annak főkönyvi rögzítésével,
- számlázási feladatok napi szintű végrehajtása, számlázással kapcsolatos teljeskörű adminisztráció elvégzése,
- ki- és befizetésekkel és egyéb pénzügyi műveletekkel kapcsolatos bizonylatok nyilvántartása, rögzítése, egyeztetése,
- folyószámla-könyvelési tételek könyvelése, rögzítése,
- tagozati és egyéb testületi, illetve munkacsoport rendezvényekhez kapcsolódó catering és szervezési költségek, előlegeinek, illetve költségeinek kifizetése,
- egyes kamarai eseményekkel kapcsolatos költségek előlegeinek kifizetése,
- kiküldetési és útiköltségtérítések elszámolása és kifizetése,
- kiadványok, szakkönyvek értékesítése,
- kapcsolattartás partnerekkel.