4° C
Ma 2024. december 08., vasárnap, Mária napja van.
4° C
Ma 2024. december 08., vasárnap, Mária napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer


* Elfelejtett jelszó
Emlékezzen rám


Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 kitekintő 5 Erősíti hidrogénalapú fejlesztéseit a Peugeot

Erősíti hidrogénalapú fejlesztéseit a Peugeot

febr 2, 2024 | kitekintő

A Peugeot, amely társvállalataival megnyitotta Európa legnagyobb hidrogén tüzelőanyagcella-gyártó üzemét, határozott lépéseket tesz a hidrogén belső égésű motorokban történő felhasználása felé, ugyanakkor a cég vezérigazgatója szerint ahhoz, hogy a hidrogéntechnológiák elérhessék a kritikus tömeget, éveken át tartó, jelentős kormányzati elköteleződés szükséges – közölte a cég február 2-án.

 

Carlos Tavares, az autógyártó-csoport vezérigazgatója szerint a környezetbarát mobilitás szempontjából „négy technológia között fog eldőlni a verseny: ezek az üzemanyagcella, az akkumulátoros elektromos járművek, a szintetikus üzemanyagok, valamint a hidrogénüzemű belső égésű motorok”. A hidrogén-tüzelőanyagcella és a hidrogénüzemű belső égésű motorok ugyanazt az energiahordozót használják, párhuzamos fejlesztésük és bevezetésük hosszú távon költséghatékony, praktikus alternatívát jelenthetnek a benzin- és dízelmotorokkal, a hibrid rendszerekkel, valamint az akkumulátoros elektromos hajtásláncokkal szemben – érvelt a szakember a Peugeot hidrogénalapú fejlesztései mellett. Miután a Peugeot annak idején úttörőként kezdett hozzá a hidrogén-ökoszisztéma fejlesztéséhez, most tovább erősíti ez irányú stratégiáját – írták.  Emlékeztetnek arra, hogy 2021. december 13-án mutatták be az e-Expert Hydrogen könnyű haszonjármű szériaváltozatát. A középkategóriás áruszállító hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánccal szerelt (FCEV) kivitele azóta sem szerepel a tradicionális autóipari szereplők kínálatában.

A tervek szerint 2024-ben már évi ötezer ilyen autót gyártanak a cég 2440 embert foglalkoztató gyárában, a franciaországi Hordain-ben. A járművekbe beépített tüzelőanyag-cellák Európa legnagyobb ilyen profilú üzemében: az egymilliárd euróból épült SymphonHy gigagyárban készülnek. Ezt december elején adta át a franciaországi Saint-Fons-ban a Symbio, a Stellantis érdekeltsége. A Stellantis a Forvia, a Michelin és a Peugeot anyavállalata is. A jelenleg 16 ezer, 2026-tól már 50 ezer darabos éves gyártókapacitású gyár a francia üzemanyagcellás furgon és testvérmodelleinek kiszolgálására jött létre. 2028-ra megépül a második gigaüzeme, amivel kapacitása 100 ezer darab lesz, amit 2030-ra a Symbio észak-amerikai tevékenységeit is kibővítve megdupláznak. A Peugeot e-Expert Hydrogen teljes értékű plug-in hibrid modell, amelyben a szokásos belső égésű motor szerepét veszi át az üzemanyagcella. A 10,5 kilowattóra kapacitású akkumulátor 50 kilométerre elegendő energiát tárol, majd a 45 kilowattos üzemanyagcella és a fedélzeten tárolt 4,4 kilogramm hidrogén további 350 kilométer zavartalan megtételét teszi lehetővé. A Peugeot és társvállalatainak célkitűzése, hogy 2030-ra európai eladásaik 100 százalékát emissziómentes modellek tegyék ki. (MTI)

fókusz

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

história

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)