Elkezdődik az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszának kivitelezése – jelentette be június 20-án a helyszínen tartott sajtótájékoztatón a közlekedésért felelős államtitkár.
Nagy Bálint kifejtette, az uniós csatlakozással jelentősen megnőtt a 4-es számú főút forgalma, elsősorban a tranzitforgalom, ezért döntöttek korábban egy a településeket az átmenő forgalomtól tehermentesítő út megépítésén. Hozzátette, a kormány célja a közlekedésbiztonság növelése mellett a közlekedéspolitikán keresztül a lakosság mobilitásának, a gazdaság fejlődésének, továbbá a vidék megtartó erejének az erősítése. Az államtitkár emlékeztetett, az M4-es munkálatai 2017-ben kezdődtek, azóta három ütemben 118,7 kilométer, az M0-tól Törökszentmiklósig, illetve a Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár szakasz készült el nettó 308 milliárd forint hazai forrásból.
A 34,29 kilométer hosszúságú Törökszentmiklós és Kisújszállás közti szakasz 2×2 sávos autóútként épül a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében, nettó 133,9 milliárd forint hazai forrásból. A szerződést 2022 márciusában kötötték meg, a kivitelezés befejezésére 36 hónap áll rendelkezésre. Nagy Bálint elmondta, a „hiányzó”, a Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó, 60 kilométernél valamivel hosszabb szakasz esetén is elkezdődött a tervezés és az előkészítés. A politikus úgy fogalmazott, a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók miatt nehéz gazdasági helyzetben vannak a cégek, az önkormányzatok és az állam is, ilyenkor még inkább felértékelődik a fejlesztések fontossága. „Jól meg kell becsülnünk minden négyzetméternyi új aszfaltot” – mondta.
A Törökszentmiklós-Kisújszállás közti szakasz kivitelezése Fegyverneket, Kardost, Kisújszállást és Karcagot tehermentesíti majd. Az M4 új szakasza a 2022. februárban átadott Abony-Törökszentmiklós szakasz folytatásaként, 2×2 sávos autóútként épül a Kisújszállás elkerülő végig. Huszonöt és fél kilométeren új nyomvonalon épül Törökszentmiklós és Kisújszállás között; 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő 2×1 sávos szakasz bővítése történik meg. Kenderes térségében komplex pihenőhelyet alakítanak ki töltőállomással, Bartapusztánál egyszerű pihenő lesz tengelysúly mérő hellyel. A szakaszon 11 aluljáró és 2 felüljáró épül. (MTI)