5° C
Ma 2024. december 04., szerda, Borbála és Barbara napja van.
5° C
Ma 2024. december 04., szerda, Borbála és Barbara napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer


* Elfelejtett jelszó
Emlékezzen rám


Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 praxis 5 Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

febr 3, 2022 | praxis

Óriási mérföldkő, hogy a közbeszerzés kiírásával megkezdődött az M0-s északi szakaszának beruházása – jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, Pest megye 3. számú választókerületének az elnöke csütörtökön, sajtótájékoztatón.
 

 

Hozzátette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása. Szintén kiírták a közbeszerzést a budakalászi elkerülőút építésére, ezzel a beruházással a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2×3 sávossá bővül. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (ITM) kezdeményezték az M10-es Pilisvörösvárt elkerülő szakasz, és a Szentendrét elkerülő út tervezését a Pilis-Dunakanyar térség tehermentesítéséért – ismertette Vitályos Eszter. Emlékeztetett arra is, hogy közel egy éve létrehozták az Átölel a Pilis-Dunakanyar Szövetséget, amelynek 2030-ig szóló fejlesztési stratégiájában – a lakossági visszajelzések alapján – az első helyen kiemelt prioritás a közlekedésfejlesztés.

Az idén tavasszal elindul a 11-es főút várva várt felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja. „Számítások szerint évente akár 50 órával kevesebbet ülünk majd a dugóban, ezek nagyon fontos eredmények lesznek” – fogalmazott Vitályos Eszter.

Jelentősnek nevezte mindezek mellett a közösségi közlekedés javítását is: új motorvonatok álltak forgalomba Esztergom és Budapest között, a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben ismertette a szentendrei hévállomás felújításának terveit, a vágányok pedig a teljes vonalon megújulnak. Javítják a buszközlekedést is és a szigeti térség közösségi közlekedésbe való becsatornázását. Folyamatosan azon dolgoznak, hogy támogatással, odafigyeléssel és emberséggel segítsenek a Pilis-Dunakanyar térségében élőknek – húzta alá.

Forián-Szabó Gergely, Budakalász alpolgármestere azt mondta, hogy Budakalásznál több mint 13 éve csonka csomópontban végződik az M0-s autóút. A Magyar Közút adatai alapján Budakalász főterén naponta 15 ezer jármű halad át. Ez nagyjából a fele az M2-es napi forgalmának. “Ez a brutális forgalom, ami elárasztja az egész kistérséget” – fogalmazott, hozzátéve: ezért nagy öröm, hogy a projekt halad előre, erre évtizedek óta várnak a kistérségiek. Reményét fejezte ki, hogy nem véletlenül lett tíz éve nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás ennek a szakasznak a megvalósítása, most a kiviteli terv tenderkiírásával új lendületet vesz a projekt. “(..) A szó minden értelmében megláthatjuk a fényt az alagút végén” – mondta az alpolgármester.

Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője közölte: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának – a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz – kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat. Ismertette: a kiírás szerint a 2×2 sáv + leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren. Közlése szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést. A tervezés során felülvizsgálják a környezetvédelmi intézkedéseket, amelyeket a korábbi tervek tartalmaztak. Az érintett közel 14 településnél beazonosították a fejlesztendő közlekedési konfliktuspontokat, ezekre külön intézkedési terv készül – mondta. (MTI)

 

 

fókusz

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

história

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)