A hazai távhőszektor fenntartható és a fogyasztói érdekeket is szem előtt tartó működtetésének érdekében kötött együttműködési megállapodást a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) és a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége (MaTáSZSZ).
Horváth Péter János, a MEKH elnöke az együttműködési megállapodás aláírása kapcsán elmondta: „A távhő napjaink egyre meghatározóbb fűtési módja. Kényelmes, biztonságos, versenyképes áron elérhető és környezetkímélő szolgáltatás. A távhőrendszerekhez országszerte egyre több közintézmény és lakossági felhasználó csatlakozik. A most aláírt megállapodás egy újabb lépés ahhoz, hogy a fogyasztók magas színvonalú ellátása a jövőben is biztosítva legyen” – tette hozzá a MEKH elnöke.
A MEKH és MaTáSzSz egyes részprojektekben már korábban is együttműködött. A hivatal támogatásával valósult meg a szolgáltatók ügyfélkezeléssel foglalkozó munkatársainak készségfejlesztő tréningsorozata, melynek célja az ügyfélkiszolgálás hatékonyságának növelése és a konfliktuskezelési módszerek elsajátítása volt.
A két szervezet együttműködését most hosszú távon intézményesítő megállapodásban a felek többek között rögzítették, hogy a jövőben is folytatják a szakmai egyeztetéseket az ágazatot érintő stratégiai kérdésekben. Együttműködnek a távhőszolgáltatás hatósági szabályozására vonatkozó jogszabály-előkészítés során, valamint az adatszolgáltatási és statisztikai rendszer működtetése és továbbfejlesztése érdekében.
Orbán Tibor, a MaTáSzSz elnöke hangsúlyozta, hogy a most megkötött együttműködés jelentős előrelépést jelent a távhőszektor számára. Mint mondta, a távhőnek kulcsszerepe van a megújuló alapú hőtermelésben, a klíma- és levegőtisztaság-védelemben, és a fogyasztók is egyre inkább felismerik a szolgáltatás előnyeit. A megállapodás ebben a gyorsan változó környezetben segíti a szakma jelzéseinek beépülését a szabályozási keretekbe – tette hozzá Orbán Tibor.
Az elmúlt években sokat javult a távhőszolgáltatás lakossági megítélése. A MEKH legutóbbi, 2020-ban publikált elégedettségi felmérésnek eredményei azt mutatták, hogy a felhasználók jelentős többsége elégedett a távhő- és a melegvíz-szolgáltatás színvonalával. A most aláírt együttműködési megállapodás kitér a távhőszolgáltatás területén végzett felhasználói elégedettségi felmérés továbbfejlesztésére is, annak érdekében, hogy megvalósítható legyen a fogyasztói igények minél magasabb szintű kiszolgálása.
Magyarországon csaknem száz településen elérhető a távhőszolgáltatás, amely mintegy 650 ezer lakásban, több mint másfél millió ember kényelmét szolgálja. A MEKH a hazai távhőszolgáltatással kapcsolatos engedélyezési, felügyeleti és ár-előkészítői feladatokat végzi, a MaTáSzSz pedig 130 távhőszolgáltatót és -termelőt tudhat tagjai közt, akiknek a szakmai érdekképviseletét látja el.