Több mint másfél éves munka után február 9-én az M85-ös autóút Bécsi-dombi alagútpárjának északi járatában is befejeződött a fejtés Sopronnál, a déli járat elkészülte után mintegy fél évvel – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A Bécsi-domb alatt átvezető 780 méter hosszú alagútpárt az M85-ös autóút Fertőrákos csomópont és az országhatár közötti szakaszának részeként, a 90. kilométernél alakították ki. Az alagút bányászati technológiával, alagutas kotró alkalmazásával épült, 24 órás munkavégzéssel. A munkálatok 2020 novemberében indultak a déli alagút fejtésével, amelyben naponta átlagosan 1,3 métert haladtak előre. Az északi járatban 2021 májusában indították a munkálatokat, ott a keményebb kőzetek miatt az előrehaladás mértéke naponta átlagosan egy méter volt.
Az északi alagútnál tavaly augusztus 6-án elkezdődött a nyugati portál irányából is az alagútfejtés, így onnantól a járat mindkét vége felől folytak a fejtési munkálatok. Az északi alagút áttörése a nyugati oldal 595-ös méternél lévő alagútszelvényében történt meg, ezzel az alagútpár fejtése véget ért.
A folytatásban több technológiai fázisban építik meg a 35 centiméter vastagságú végleges vasbeton szerkezetet. A szakaszt várhatóan jövő év végén helyezik forgalomba. A kivitelezés értéke nettó 47,7 milliárd forint. (MTI)