3° C
Ma 2024. november 21., csütörtök, Olivér napja van.
3° C
Ma 2024. november 21., csütörtök, Olivér napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer



Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 országjáró 5 Teljes hosszában kiépült és megújult a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút

Teljes hosszában kiépült és megújult a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút

szept 18, 2020 | országjáró

A Duna jobb partján az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút hálózat részeként elkészült a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút, amely népszerűsége miatt Pest megye egyik fontos közlekedésfejlesztési projektje volt.

 

Az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonal-kijelölés az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tart, Magyarországon 420 kilométer hosszan a Duna mentén halad. Jelenleg a szlovák határtól Budapestig tartó északi rész felújítása zajlik, a szentendrei az első elkészült szakasza.

Az útvonal korábbi kiépítettsége és állapota sok helyen nem felelt meg a megnövekedett kerékpáros forgalmi igényeknek. A beruházás célja ezért a kerékpárút települések közötti szakaszának fejlesztése volt, megteremtve a biztonságos kerékpározás lehetőségét.

A fejlesztés egy 5,61 km hosszú kerékpáros útszakaszt érintett a Budapest határán lévő Barát pataktól, a főváros meglévő kerékpáros hálózatát Szentendrével összekapcsolva. Az útvonal a 11. sz. főút forgalmától távol, jellemzően a budakalászi Duna parton, illetve annak közelében a Lupa tó mellett is elhalad. A szakasz egyik legszebb része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőn át vezet.

Az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül leburkolták a meglévő földutakat, felújították a közvilágítást, valamint az ártéri erdőben vezető szakaszt is korszerűsítették. Szentendre közigazgatási területén épült egy pihenőhely, valamint további kettő megújult Budakalászon, lehetőséget biztosítva egy-egy rövid megállásra, a kerékpárok elhelyezésére. A kihelyezett kerti bútorok biztosítják az étkezés megoldását, valamint Budakalász közigazgatási területén megújuló pihenőhelyeken ivóvizet is tudnak tölteni a kerékpárosok.

A projekt leglátványosabb és legösszetettebb építménye a Szentendre határán lévő Dera-patak feletti, mintegy 36 m hosszú kerékpáros híd volt, amelynek tervezésekor fontos szempont volt a meglévő környezetbe illeszthetőség.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végezte nettó 850 millió forint értékben.

 

Forrás: NIF Zrt., fotó: MTI

 

kamarai hírekkiemelt kamarai hírek

Műszaki Értelmiség Napja, Debrecen

A Hajdú-Bihar Vármegyei Mérnöki Kamara – a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Kar, valamint a Magyar Tudományos Akadémia DAB Műszaki Szakbizottsága közreműködésével – a Magyar Mérnöki Kamara védnöksége alatt október 15-én konferenciát...

kitekintő

New Yorkban lebegő úszómedencét építenek a Brooklyn hídnál

Hamarosan egy különleges úszómedence lesz New York új attrakciója, melyet a 35-ös mólónál építenek meg Manhattan Lower East Side-ja közelében, a Brooklyn hídnál. Ám a megvalósítás előtt a biztonságos úszás megteremtése érdekében, a város az állammal közös...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)