3° C
Ma 2024. november 21., csütörtök, Olivér napja van.
3° C
Ma 2024. november 21., csütörtök, Olivér napja van.

Bejelentkezés

e-Mérnök Rendszer



Letöltés
MMK Középtávú stratégia
2021-2025


Főoldal 5 praxis 5 Próbaterhelést végeznek az M0-s hárosi Duna-hídján

Próbaterhelést végeznek az M0-s hárosi Duna-hídján

júl 29, 2020 | praxis

További átfogó vizsgálat vált szükségessé az M0-s autóút 1990-ben átadott Deák Ferenc (hárosi) Duna-hídján, ezért július 30-án próbaterhelést végeznek az átkelőn – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

 

A cég tájékoztatása szerint erről az M0-s déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán történő fejlesztéshez kapcsolódó műszaki ellenőrzés alapján döntöttek. A vizsgálatba külső, független szakértőként bevonták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékét. Az egyetem szakemberei megállapították: az adott szerkezeti elemek többletigénybevétele – amely független a fenntartási munkálatoktól – döntően a hídszerkezet előéletéből származik. Rámutattak továbbá arra, hogy szükség van egyes hatások teljes körű feltárására. Ezt a próbaterhelés során 25-30 megrakott nyerges vontatóval vizsgálják.

A vizsgálatok eredményei nyomán dönthetnek arról, hogy szükséges-e a hídon bármiféle további beavatkozás, és ha igen, milyen műszaki tartalommal és ütemezésben – tudatta a társaság. Kiemelték: alaptalan az a feltevés, hogy híd önsúlya a rekonstrukció nyomán nőhet, mivel az M0-s autóút beton pályaszerkezete helyett a hídra jóval könnyebb aszfaltburkolat került, és a tömör vasbeton szegélyeket is üreges acélszegélyekkel váltották ki. Hozzátették, semmi nem támasztja alá azt a feltételezést sem, hogy a felújítás után a híd süllyedni kezdett.

Alaptalannak nevezték azokat a felvetéseket is, amelyek szerint „a szélmozgásra is rosszul reagál a felújított útpálya”. Közölték, a szélterhelésre a kábelhídszerkezetek a legérzékenyebbek, a Deák Ferenc-híd acélszerkezete azonban igen merev, amelynek nem jelent problémát a légmozgás.
A NIF Zrt. arra törekszik, hogy minden szükséges intézkedést megtegyen annak érdekében, hogy a közlekedők hosszú távon – legalább további 30 évig – biztonságosan használhassák az M0-s autóút hídját – áll a közleményben. (MTI)

Kép: NIF Zrt.

 

kamarai hírekkiemelt kamarai hírek

Műszaki Értelmiség Napja, Debrecen

A Hajdú-Bihar Vármegyei Mérnöki Kamara – a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Kar, valamint a Magyar Tudományos Akadémia DAB Műszaki Szakbizottsága közreműködésével – a Magyar Mérnöki Kamara védnöksége alatt október 15-én konferenciát...

kitekintő

New Yorkban lebegő úszómedencét építenek a Brooklyn hídnál

Hamarosan egy különleges úszómedence lesz New York új attrakciója, melyet a 35-ös mólónál építenek meg Manhattan Lower East Side-ja közelében, a Brooklyn hídnál. Ám a megvalósítás előtt a biztonságos úszás megteremtése érdekében, a város az állammal közös...

digitális mérnök újság


Mérnökigazolvány
Kamarai kedvezmények


Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)