A Magyar Mérnöki Kamara az energiahatékonyságról szóló 2015. évi LVII. törvény 21. § (4) bekezdéséből, valamint a VIII/A. fejezetből adódó feladatainak folyamatos ellátása érdekében munkatársat keres azonnali kezdéssel energetikai referens munkakörbe, határozott idejű szerződéssel.
A fenti jogszabályból adódóan a Kamara ingyenes tanácsadást biztosít a vállalkozásoknak, illetve a lakosságnak energiahatékonysági beruházásokkal összefüggően, melynek megvalósulását és az ebből eredő megtakarításokat nyomon kell követni. Ösztönözni próbálja a vállalkozásokat az energetikai audit lefolytatására. Folyamatosan tájékoztatást nyújt az aktuálisan elérhető energiahatékonysági pályázati lehetőségekről, valamint az energiahatékonysági tanúsítványokról.
A Kamara biztosítja a fűtési és légkondicionáló rendszerek energetikai felülvizsgálatával összefüggő képzéséket, valamint a jogszabályi feltételeknek megfelelő épületek és rendszerek esetében a mentességi eljárások lefolytatását és a Hatóság által kijelölt felülvizsgálatok utólagos éves ellenőrzését.
A munkakör ellátásához olyan személyt keresünk, aki nem riad vissza a jelentős adminisztratív tehertől, az egyenetlen munkaterheléstől, az új feladat jelentette kihívásoktól, a folyamatos tanulástól.
Az új munkatárs feladatai:
- a tanácsadó rendszer működtetése és folyamatos fejlesztésében való aktív szerepvállalás,
- a napi rutin szerint beérkező lakossági és vállalkozói telefonos, e-mailes megkeresések kezelése, megválaszolása,
- a beérkező adatfelvételi lapok feldolgozása, a megvalósuló beruházások nyomon követése, és ennek adminisztrációja,
- az időpontfoglaló rendszeren keresztül tanácsadásra jelentkezettek közvetítése a szerződött tanácsadóknak,
- kapcsolattartás az igénybevevő vállalkozókkal, lakossági ügyfelekkel,
- kapcsolattartás az országos hálózatba bekapcsolódó tanácsadókkal,
- közreműködés az időszakosan megjelenő hírlevelek tartalmának összeállításában,
- az aktuális energiahatékonysági pályázatok megjelenésének figyelemmel kísérése, és a kamara honlapjára történő felhelyezés megszervezése,
- a kamarai honlapon elérhető energetikai tanácsadással összefüggő információk aktualizálására vonatkozó javaslatok összeállítása,
- az energiahatékonysági tanácsadással összefüggő várható és tényleges energiamegtakarítás mértékének folyamatos gyűjtése, időszakos beszámolók összeállítása,
- a feladat végzésével összefüggő időszakos (havi, negyedéves) statisztikai kimutatások, belső tájékoztató anyagok tartalmának kialakítása és készítése,
- a meghirdetett felülvizsgálói képzések szervezése, lebonyolítása, tanúsítványok vizsgadokumentumok elkészítése,
- kapcsolattartás a képzések előadóival, vizsgáztatókkal,
- kapcsolattartás a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság munkatársaival, a Klímagázadatbázis naprakészen tartása, jelentések adatszolgáltatások teljesítése,
- kapcsolattartás a felülvizsgálói képzésre és vizsgára jelentkező személyekkel (jelentkezések visszaigazolása, rögzítés az informatikai rendszerbe, díjbekérők kiállítása, befizetések ellenőrzése),
- mentességi eljárás dokumentumainak vizsgálata, jogszabályban foglalt feltételek alapján döntéselőkészítés határozathozatalra,
- az éves felülvizsgálatok közül a hatóság által kijelölt események utólagos ellenőrzésével összefüggő feladatok koordinálása, részvétel az ellenőrzési tevékenységben.
A munkakör ellátásával összefüggően elvárt kompetenciák:
- elsősorban felsőfokú műszaki, vagy gazdasági végzettség,
- érdeklődés az energetika iránt,
- precizitás a háttéradminisztráció elvégzése érdekében,
- office programokkal összefüggő alapos ismeret, és gyakorlat,
- megfelelő kommunikációs képesség az érdeklődő ügyfelekkel történő kapcsolattartáshoz, a belső tájékoztatók elkészítéséhez,
- rugalmasság az egyenetlen és jelenleg nem prognosztizálható munkaterhelés elviseléséhez,
- a problémák megoldására való törekvés.
Amit a Kamara nyújt a feladat ellátása érdekében:
- rugalmas 6, vagy 8 órás munkavégzés lehetősége munkaszerződéssel,
- megegyezés szerinti fizetés, amely igazodik a vállalt munkavégzési időszakhoz,
- laptop és mobiltelefon a feladat ellátásához,
- kulturált irodai környezet (Bp., XI. kerület Szerémi út 4.),
- megegyezés szerint plusz juttatások (pl.: munkába járási támogatás).
A pozíció betölthető a döntést követően azonnal.
Kérdés esetén érdeklődni, vagy a munkakörre jelentkezni az önéletrajz megküldésével fizetési igény megjelölésével a zubor.andras@mmk.hu e-mail címen lehetséges.