A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) idén ősszel is kérdőíves vizsgálatot indít a víziközmű szolgálgatók felhasználóinak elégedettségéről. A felmérés 2022. szeptember elején kezdődik és 2 hónapon át tart, amely időszak alatt közel húszezer víziközmű felhasználót fognak személyesen felkeresni a vizsgálattal megbízott piackutató intézetek kérdezőbiztosai.
A MEKH a hazai víziközmű-szolgáltatást ellátó 38 szolgáltatóval idén harmadik alkalommal készíti el az ágazat Felhasználói Elégedettségi Felmérését. A vizsgálat egyik fő célja, hogy a szolgáltatók valós visszajelzést kapjanak ügyfeleiktől tevékenységük megítéléséről. A legutóbbi, 2020-as felmérés során közel másfél millió válasz érkezett a víziközmű-szolgáltatások minőségéről. Szeptember és október hónapokban közel húszezer víziközmű felhasználót fognak személyesen felkeresni a vizsgálattal megbízott piackutató intézetek kérdezőbiztosai, hogy információt gyűjtsenek tőlük az ivóvíz-, és szennyvíz-szolgáltatással, valamint az ügyfélkiszolgálással és számlázással kapcsolatos tapasztalataikról.
A kérdezőbiztosok – a felmérés megkezdése előtt – minden esetben igazolják magukat, és kérésre bemutatják megbízólevelüket is. A hivatal arra kéri a fogyasztókat, hogy megfontolt válaszaikkal segítsék a kérdezőbiztosok munkáját annak érdekében, hogy a szolgáltatók minél pontosabb visszajelzést kaphassanak tevékenységükről. Ez az alapja annak, hogy az ágazat szereplői a fogyasztói igényekhez igazodva tudják fejleszteni szolgáltatásaikat
A vizsgálat eredménye a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal honlapján a program lezárása után lesz olvasható. A víziközmű ágazatban végzett korábbi felhasználói elégedettségi vizsgálat eredménye megtalálható a hivatal honlapján.