18° C
Ma 2025. május 10., szombat, Ármin és Pálma napja van.
18° C
Ma 2025. május 10., szombat, Ármin és Pálma napja van.
Főoldal 5 kitekintő 5 Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

jan 16, 2025 | kitekintő

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.

 

A jelentés összeállítói szerint ez dominóhatást válthat ki, ami a beszállító gyárak bezárását is kiválthatja. Ez pedig újra írhatja az amerikai és az európai autógyártási térképet: azok az országok, ahol alacsonyak a költségek, az autóipari gyártási kapacitás és ellátási lánc fő csomópontjaivá válhatnak. Pedro Pacheco, a Gartner alelnöke azt mondta, hogy a szoftver és a villamosítás továbbra is az autóipar átalakulásának két fő mozgatórugója marad. Idén azonban az autógyártóknak bizonytalanságokkal kell szembenézniük a károsanyag-kibocsátási szabályokkal, továbbá a Kína és a Nyugat közötti növekvő kereskedelmi feszültségekkel kapcsolatban, különösen az elektromos járművek piacán.

A jelentés szerint a kínai autógyártók versenyelőnyben vannak a szoftverek és a villamosítás terén, ezzel képessé váltak arra, hogy fejlett, megfizethető elektromos járműveket kínáljanak. A növekvő kereskedelmi korlátok azonban csökkenthetik ezt az előnyt, korlátozzák a versenyképes elektromos járművek kínálatát a fogyasztóknak. A Gartner azzal számol, hogy a kínai márkák üzemeket vásárolhatnak a kereskedelmi akadályok leküzdése érdekében, vagy új gyárakat nyithatnak az alacsonyabb költségű európai országokban és szabadkereskedelmi partnereknél, mint például Marokkó vagy Törökország, hogy fenntartsák a versenyképes árakat. A Gartner arra számít, hogy az elektromos buszok, személygépkocsik, kisteherautók és nehéz teherjárművek szállítása idén összességében 17 százalékkal nő. Az előrejelzések szerint 2030-ra az autógyártók által forgalmazott összes járműmodell több mint 50 százaléka elektromos autó lesz.

(MTI, kép: Behajózásra váró kínai BYD autók; fotó: BYD Press Photo)

 

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)