A Déli Körvasút legkeletibb állomása épül föl a Népliget mellett, itt lehet majd átszállni a 3-as metróra. A Déli Körvasút fejlesztése részeként készülő három új vasútállomás egyike a Népliget sarkában lesz. Nemrég elkészültek az engedélyezési tervek, amelyek a jogerős építési engedély megszerzéséhez szükségesek. Az új állomás részben az 1-es vasútvonal Üllői út felett áthaladó vasúti hídján épül majd.
Jelenleg hat vasúti vágány található itt, ugyanennyi is marad, viszont a megálló létesítéséhez szükség lesz a vasúti híd szélesítésére. Két középperon épül, vagyis négy vágányon állhatnak meg a személyszállító vonatok, két vágány pedig elkerülőként, illetve a tehervonatok közlekedésére szolgál majd. A Déli Körvasút a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ együttműködésében valósul meg, a Népliget állomás terveit a Főmterv Zrt. mellett a Paragram Stúdió és a Sporaarchitects építészirodák tervezik.
A Népliget vasútállomás az egyik legfontosabb átszállópont lesz a Déli Körvasúton közlekedő elővárosi vonatok utasai számára, akár a dél-budai, akár a kelet-pesti agglomeráció, akár valamelyik Budapesti megálló irányából érkeznek, itt lehet ugyanis elérni az M3-as metró Ecseri út állomását. A vasútállomás északkeleti végénél új, részben fedett átjáró épül a metrómegállóig. Szintén innen lesz megközelíthető a 3-as villamos, és megállót kapnak itt a helyi buszok is. Ez a kapcsolat kiszolgálja a Bihari utcai és a József Attila lakótelepeket is. A sétány folytatása a vasút túloldalán egyben a Népliget új, déli kapuja is lesz, hiszen az átjáró közvetlen kapcsolatot teremt a Räde Károly sétánnyal. Ugyanakkor a peronok másik, délnyugati végén is lesz lejárat, erre lehet eljutni majd a József Attila-lakótelepre, az új sportcsarnokhoz és a Népliget buszpályaudvarhoz.
A Déli Körvasút új megállójánál elővárosi és zónázó vonatok is megállnak majd az elképzelések szerint, illetve a belgrádi vonalról érkező távolsági vonatok számára is lesz itt metrókapcsolat. A G43-as gyorsított elővárosi vonat mellett, amely jelenleg Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár között közlekedik, több új átlós vonatról is át lehet majd szállni a metróra, villamosra és autóbuszra. Így a tervek szerint megállnak itt a Tatabánya–Biatorbágy–Budaörs, a Székesfehérvár–Érd és a Pusztaszabolcs–Érd felől jövő különböző vonatok, amelyek innen közlekednek tovább részben Kőbánya-Kispest és majd a jövőben a repülőtér felé, részben az Élessarkon át Kőbánya felé.
Az engedélyezési tervek elkészülte után kezdődik a közbeszerzés az állomás megépítésére, várhatóan 2022 elején, a Déli Körvasút program részeként.
Forrás: BFK, látványtervek: Sporaarchitects