Egy Ikarus gyártmányú, teljes mértékben elektromos hajtású autóbuszt tesztel a BKK és szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. a fővárosban. Az Ikarus székesfehérvári gyárában készült környezetbarát busszal szeptember 15-e és 19-e között találkozhat a budapesti utazóközönség a 105-ös busz vonalán. Az elektromos buszt mindenki ingyen próbálhatja ki az ötnapos teszt során.
A teljes mértékben elektromos hajtású, ezáltal nulla károsanyag-kibocsátású Ikarus 120.EL CityPioneer típusú buszt öt napon keresztül, szeptember 15-19-ig teszteli a BKK és az ArrivaBus Kft. a főváros útjain. Az alacsonypadlós és környezetbarát járművel szeptember közepén öt napon keresztül lehet találkozni a 105-ös busz vonalán e105-ös jelzéssel. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja azt.
Az Ikarus székesfehérvári üzemében gyártott Ikarus 120.EL CityPioneer típusú elektromos autóbusz 12 méter hosszú, és egyszerre legfeljebb 84-en tudnak vele utazni. A jármű egy feltöltéssel akár 300 km-t is meg tud tenni. A buszról további információkat a gyártó honlapján találni.
Az ArrivaBus, mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása iránt, így mindent megtesz annak érdekében, hogy tisztán elektromos hajtású járműveket hozzon Budapestre, tesztelési céllal.
A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBus-szal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a járműtesztre teljes mértékben az EU célkitűzésével összhangban kerül sor.
Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Ikarus